sobota, 27 czerwca 2009

W głowie wciąż tą melodię mam...

Tego posta dedykuję osobie, która uświadomiła mi jak ważna w życiu jest muzyka: Nie wiem czy to kiedykolwiek przeczytasz...dziękuję!


Życie bez muzyki jest błędem.

(w filmie "Dom nad jeziorem" usłyszałam wersję "Życie bez muzyki straciłoby sens")

Fryderyk Nietzsche


Muzyka zaczyna się tam, gdzie słowo jest bezsilne – nie potrafi oddać wyrazu; muzyka jest tworzona dla niewyrażalnego.

Claude Debussy


Muzyka jest jedyną zmysłową przyjemnością pozbawioną znamion grzechu.

Samuel Johnson


Muzyka jest namiętnością, miłością i tęsknotą.

Richard Wagner


Muzyka powinna zapalać płomień w sercu mężczyzny i napełniać łzami oczy kobiet.

Ludwig van Beethoven


Dzisiaj aż pięć cytatów, wszystkie na temat muzyki. Jak o tym myślałam dzisiaj, chciałam napisać, że jest ona dużą częścią mojego życia, ale stwierdzam, że to jednak nie zupełnie jest tak. Muzyka tworzy moje życie, pobudza do działania i wpływa na emocje. Jest bodźcem, który często jest początkiem czegoś nowego. Czasami pozwala poczuć coś czego myślałam, że nie jestem w stanie już poczuć.

Oczywiście istnieją również inne formy przekazu, w tym takie, przez które łatwiej mi jest się wyrazić. Tak się jednak składa, że to muzyka towarzyszyła mi przez kilka ostatnich dni. O pozostałych napiszę później.

1 komentarz:

  1. W cytatach tych brakuje mi podstaw i sprecyzowania. Każdy może powiedzieć, że "coś jest czymś", przydałoby się uzasadnienie. Nie można mierzyć tą samą miarą rocka, klasyki i techno.
    1. Życie głuchego od urodzenia to błąd?
    2. Muzyka stworzona dla niewyrażalnego - czego?

    4. Zwłaszcza pop.
    5. Nie lubię gdy ktoś mówi co być "powinno". Więc nie "powinienem" słuchać muzyki pozbawionej patosu, a kobiety "powinny" ograniczać się do łzawych pieśni?

    OdpowiedzUsuń